2018. december 2-án a Mercedes-Benz Sport Akadémia (a régi városi uszoda) épületében játszotta első versenyét a Kecskeméti Kosárlabda Klub (KKC) ménteleki kosárlabda csapata, vagyis a KKC Ménteleki Méhecskék. A verseny a Kosárpalánta versenysorozat első fordulója volt, melyből még kettő lesz ebben a tanévben. A feladatok sorversenyekből és csapatban játszható labdajátékokból állnak, melyek mind előkészítő, rávezető gyakorlatai a kosárlabdázásnak.

 

 

(A képre kattintva megnyílik a Facebook galéria.)

 

A Kosárpalánta bajnokság 4 korcsoportban indult, I. II. III. és IV. osztályosok versenyeznek külön-külön. Egy évvel játszhatnak fentebb a gyerekek, de lentebb nem. Így alakult ki, hogy a II. korcsoportban indulnak az I. és II. osztályos gyerekeink, IV. korcsoportban a III. és IV. osztályos gyerekeink, mivel egy-egy csapat minimum 8 főből kell, hogy álljon. Nálunk a legmagasabb létszámú évfolyam az elsősöké 7 fővel.

 Lényeg, hogy 2-3 hónapja edzenek heti két alkalommal a gyerekek és teljesen az elvárásoknak megfelelően szerepeltek. Fontos szerepe van a szülőknek is a versenyekkel kapcsolatban, ugyanis nagyon fontos, hogy segítsenek a gyerekekben tudatosítani, hogy ez a verseny főleg olyan iskolák csapataival kerül megrendezésre, ahol az egy csapatban versenyző gyerekek nagyrészben mind egy évfolyamba járnak, sokan már 2-3 éve kosaraznak, némelyik csapatban sok fiú is szerepel, nem beszélve arról, hogy sokan testnevelés órákon is ezeket a feladatokat tudják gyakorolni a tanáraikkal, mivel a legtöbb helyen az edző egyben az iskolai testnevelő tanár is.

 A fentiek ellenére szeretném megjegyezni, hogy az egyik labdajátékban minimális pontkülönbséggel kaptunk csak ki, vagyis nagyon sokat jelentett, hogy volt olyan játék ezen a versenynapon amit a gyerekek az iskolában a testnevelés órán is gyakoroltak, vagyis a testnevelés órát tartó pedagógusok is nagyban hozzájárultak ennek a feladatnak a jó eredményhez. Nem beszélve azokról a tanító nénikről, akik gondoskodnak a gyerekek edzésre érkezéséről. Nélkülük ez csapat nem tudna így működni.

 Összességében elmondható, hogy a gyerekek rengeteg új élménnyel gazdagodtak, melyek nagy részben pozitív dolgokat jelentenek, de egészen biztosan voltak apróbb negatívabb benyomások is. A jó és rossz dolgok feldolgozását épp itt lehet legjobban elkezdeni megtanulni, mikor még nincs komolyabb tétje a dolognak. Szerencsére mindenki szép fényes éremmel a nyakában zárhatta a versenynapot.

 IV. évfolyamon versenyző csapat: Vörösmarthi Panni (IV. osztály), Bán Anna (IV.), Mészáros Liza (IV.), Nagy Vivien (IV.), Zombory Csenge (IV.), Seregély Vivien (III.), Domján Kiara Ketrin (III.), Takács Kitti (III.)

 II. évfolyamon versenyző csapat: Mohl Izabella (II. osztály), Bera Szilvia (II.), Kucsera Hanna (II.), Sztana Letícia (II.), Georgi Pelágea Róza (II.), Török Zsanett (I.), Acsai Fehér Lenke (I.), Szabó Janka (I.), Csipak Hanna (I.), Jánosi Luca (I.)

 

 

 

May 2019
H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31